2.3 – Het bederf van de menselijke natuur

Uit de bedorven aard van de mens komen alleen maar dingen voort die te veroordelen zijn

2.3.3 – Gods genade houdt de slechtheid van de mensen in toom

0
'Te midden van het bederf van onze natuur is nog steeds ruimte voor Gods genade. Die genade reinigt niet van het bederf, maar houdt dat bederf wel in bedwang.'

2.3.10 – Ook het volhouden is een genadegave van God

0
'Stel dat de Heer alleen zijn hand uitsteekt en dan afwacht of wij zin hebben om zijn hulp aan te nemen. Wat zal er dan van ons worden als Gods genade zo karig aan ons wordt uitgedeeld.'

2.3.1 – De mens is met lichaam en ziel van nature slecht

0
'Alles wat in de mens niet geestelijk is, wordt vleselijk genoemd. Maar we hebben niets geestelijks, behalve als we opnieuw geboren zijn. Dus alles wat we van nature hebben, is vlees.'

2.3.6 – Onze vernieuwing is van begin tot eind Gods werk

0
'Hoe kun je zeggen dat de menselijke wil geholpen en versterkt wordt in zijn zwakheid, zodat hij effectief kan proberen het goede te kiezen? De wil moet compleet veranderd en vernieuwd worden!'

Als je deze website bezoekt, worden er cookies op je apparaat geplaatst. Cookies die nodig zijn om deze site goed te laten werken of om anonieme statistieken bij te houden, worden altijd geplaatst. Maar voor cookies die gebruikt worden om jouw surfgedrag te registreren, moet je eerst toestemming geven. Meer informatie.

FunctionalOur website uses functional cookies. These cookies are necessary to let our website work.

AnalyticalOur website uses analytical cookies to make it possible to analyze our website and optimize for the purpose of a.o. the usability.

Social mediaOur website places social media cookies to show you 3rd party content like YouTube and FaceBook. These cookies may track your personal data.

AdvertisingOur website places advertising cookies to show you 3rd party advertisements based on your interests. These cookies may track your personal data.

OtherOur website places 3rd party cookies from other 3rd party services which aren't Analytical, Social media or Advertising.