Home Boek 1 – God als schepper 1.6 – God kennen uit de Schrift

1.6 – God kennen uit de Schrift

Om tot God de schepper te kunnen doordringen is de Schrift nodig als gids en leermeester

1.6.1 – De Schrift is een speciaal geschenk

0
'Als je mensen met een oogkwaal een bril op zet, dan kunnen ze met behulp daarvan prima lezen. Zo zet de Schrift de kennis van God, die zich anders verward in onze geest bevindt, voor ons op een rijtje.'

1.6.2 – God heeft zijn Woord gegeven

0
'De mens is in het schitterende toneel van Gods werken neergezet als toeschouwer. Maar hij moet vooral zijn oren spitsen om naar het Woord te luisteren. Want daar zal hij meer aan hebben.'

1.6.3 – Het Woord is een onmisbare routebeschrijving

0
'Het licht van Gods gelaat is voor ons net een doolhof. We kunnen de weg niet vinden, als we niet door de routebeschrijving van het Woord naar dat licht geleid worden.'

1.6.4 – Gods wet bezongen in de Psalmen

0
'De menselijke geest kan in zijn zwakheid God op geen enkele manier bereiken, als hij niet door zijn heilig Woord geholpen wordt.'

Als je deze website bezoekt, worden er cookies op je apparaat geplaatst. Cookies die nodig zijn om deze site goed te laten werken of om anonieme statistieken bij te houden, worden altijd geplaatst. Maar voor cookies die gebruikt worden om jouw surfgedrag te registreren, moet je eerst toestemming geven. Meer informatie.

FunctionalOur website uses functional cookies. These cookies are necessary to let our website work.

AnalyticalOur website uses analytical cookies to make it possible to analyze our website and optimize for the purpose of a.o. the usability.

Social mediaOur website places social media cookies to show you 3rd party content like YouTube and FaceBook. These cookies may track your personal data.

AdvertisingOur website places advertising cookies to show you 3rd party advertisements based on your interests. These cookies may track your personal data.

OtherOur website places 3rd party cookies from other 3rd party services which aren't Analytical, Social media or Advertising.